İade / İptal Koşulları

İptal ve İade Süreçleri Hakkında Bilgilendirme

 

Sayın Müşterimiz iptal ve iade süreçleri hakkında tarafınızı bilgilendirmek isteriz. Eve Mağazacılık web sitesi veya mobil uygulaması üzerinden oluşturmuş olduğunuz siparişlerinizden/satın almış olduğunuz ürünlerinizden; cayma hakkı istisnası kapsamında olmayan ürünleri teslim tarihinden itibaren 30 gün içinde cayma hakkınızı kullanarak iptal veya iade edebilirsiniz. Cayma hakkı istisnası kapsamında olmayan ürünlerin iadesi yapılamamaktadır. Ayıplı olan ürünlerinizi aşağıda yazılı kurallara uyarak ayıp gerekçesiyle iade edebilirsiniz.

 

İptal ve İade Süreci

 

Sipariş iptali, ürün tarafınıza henüz ulaşmadan önce sistem üzerinden gerçekleştirilmiş olan işlem olup bu durumda ürün tarafınıza teslim edilmeden sipariş iptal edilmektedir. İade ise, ürünün teslimi sırasında veya ürün teslim alındıktan sonra gerçekleştirilen ürünün iadesi işlemidir.  Siparişinizi oluşturmanızın ardından 45 dakika geçmemiş ise sipariş iptal talebinde bulunabilirsiniz. Ancak, siparişinizi oluşturmanızın ardından 45 dakika geçmiş ise sistemsel olarak iptal işlemi yapılamamakta olup ürün tarafınıza teslim edilirken iade talebinde bulunabilirsiniz. Yalnızca işbu metinde yer alan koşulları sağlaması halinde iptal/iade hakkınızı kullanabilirsiniz.

 

Üyelik hesabınız ile giriş yaparak vermiş olduğunuz siparişinizi iptal etmek veya ürünlerinizi iade etmek için uygulamamız/web sitemizde yer alan menüden “Siparişlerim” sayfasına giderek siparişlerinize ulaşabilir ve iptal etmek istediğiniz siparişinizin sağ tarafında bulunan “Görüntüle” butonuna tıklayıp açılan sayfada “Siparişi İptal Et” seçeneği vasıtasıyla talebinizi oluşturabilirsiniz.

 

Üye olmadan vermiş olduğunuz siparişinizi iptal etmek veya ürünlerinizi iade etmek için internet sitesinin en altındaki footer alanında yer alan “Sipariş Takip” sayfasını takip etmeniz ve açılan pencerede cep telefonu bilgisi istenen alana, siparişinizi oluştururken iletmiş olduğunuz cep telefonu numaranızı yazıp cep telefonunuza gelen OTP SMS’ini girerek “Siparişlerim” sayfasından tüm siparişlerinizi görüntüleyebilirsiniz. Açılan sayfada “Sipariş Detayı – İade Talebi Oluştur – Ürün ve İade Sebebi” adımlarını takip ederek iade talebinizi oluşturabilirsiniz.

 

Ürünleri, Eve Mağazacılık’ın iade için öngördüğü taşıyıcı olan Yurtiçi Kargo’nun size en yakın şubesinden, 348989873 iade kodunu kullanarak tarafımıza ücretsiz olarak geri gönderebilirsiniz. İade talebiniz kapsamında tarafımıza geri göndereceğiniz ürünün Eve Mağazacılık tarafından iade için öngörülen taşıyıcı firmaya teslim edilmesinin ardından, taşıyıcı firma tarafından paylaşılacak olan takip numarasının tarafınızca muhafaza edilmesi ve ihtiyaç olması halinde, firmamız ile paylaşılması gerekmektedir. İadeyi Eve Mağazacılık tarafından iade için öngörülen taşıyıcı firma dışında bir firma ile gerçekleştirmeniz halinde, iadeden kaynaklı tüm masraf ve zararlara ilişkin sorumluluk tarafınıza aittir.

 

Gönderim sağlarken iade edeceğiniz ürünü faturanızın altında yer alan iade formunu doldurarak göndermeniz gerekmektedir. Siparişinizin tamamı iade olacaksa faturanızın her iki nüshasını; siparişinizde sizde kalacak ürün veya ürünler varsa, sadece bir nüshasını göndermeniz yeterlidir.

 

İptal ve iade süreçlerine ilişkin talep ve sorularınıza ilişkin olarak 09:00 – 17:00 saatleri arasında 0(850) 393 10 00 numarasından Müşteri Hizmetlerimizi arayabilirsiniz. Mağazalarımızdan iade seçeneğimiz bulunmamaktadır.

 

İade talebiniz kapsamında tarafımıza geri göndermiş olduğunuz ürünler, depo adresimize teslim edildikten sonra tarafımızca incelenecek ve bu işlemler, 7 iş günü içerisinde tamamlanarak tarafınıza bilgilendirme sağlanacaktır. Tedarikçi firmalarımız tarafından gönderimi ve/veya teslimatı sağlanan ürünlerin iadesinin ilgili tedarikçi firmaya yapılması gerekmektedir. Tedarikçi firmalara ilişkin adres bilgileri için lütfen tarafımızla irtibata geçiniz.

 

İade talebiniz olumlu sonuçlandığında, ücret iadesine ilişkin talimat, alışveriş aşamasında kullanılan kartın ait olduğu bankaya verilecektir. Ücret iadesi yapıldığında tüketicinin üyelik mail adresine e-posta ile bilgilendirme yapılmaktadır. Belirtmek isteriz ki, ücret iadesinin hesabınıza yansıma süresi, işlem yapılan bankaya göre 1-8 iş günü arasında değişebilmektedir.

 

İptal ve İade Koşulları

 

Tüm İadelerinizde;

 

İade edilmek istenen ürünlerin, tüm aksesuarları ile birlikte tarafımıza gönderilmesi gerekmektedir. Gönderim sağlarken iade edeceğiniz ürünü faturanızın altındaki iade formunu doldurarak göndermeniz gerekmektedir. Siparişinizin tamamı iade olacaksa faturanızın her iki nüshasını; siparişinizde sizde kalacak ürün veya ürünler varsa, sadece ilk nüshasını göndermeniz yeterlidir. Ürünle birlikte alınan hediye ya da kampanyalı ürün varsa, ilgili ürünler de iade olarak gönderilmelidir. Siparişiniz sebebiyle Eve Kart Puan kazanmanız veya farklı bir avantaj elde etmiş olmanız halinde, bu haklarınız geri alınacaktır.

 

Siparişinizi oluşturmanızın ardından 45 dakika geçmiş ise söz konusu siparişin iptal edilmesi sistemsel olarak mümkün değildir. Böyle bir durumda, bu siparişlere ilişkin olarak tarafınıza gönderilen siparişi teslim almayarak veya teslim aldıktan sonra iade sürecini başlatmanız gerekmektedir.

 

Ayıplı Ürün İadelerinizde;

 

Teslimat esnasında, kargo görevlisinin yanında gönderinizin paketini/ambalajını ve kurulum gerektirmeyen ürünlerde ürünü kontrol etmelisiniz. Paket veya ambalajda hasar varsa ve ürünü teslim almak istemiyorsanız, ürünü teslim almadan ve teslim tutanağını imzalamadan hasar tespit tutanağı ile birlikte kargo görevlisine teslim ederek iade süreci başlatabilirsiniz. Paket veya ambalajda hasarlı olan gönderiyi teslim almak istemeniz halinde, kargo görevlisi ile birlikte hasar tespit tutanağını tutmanız gerekmektedir. Ürünü sonradan iade etmek istemeniz halinde, ürünü bu tutanak ile birlikte firmamıza göndermeniz gerekmektedir.

 

Kurulum gerektirmeyen ürünlerde, paket/ambalajda hasar yoksa teslimat tutanağını imzalayarak ürünü teslim alınız. Kargo görevlisinin yanında ürünü mutlaka kontrol ediniz. Siparişteki ürünlerden herhangi birinde hasar ya da deformasyon varsa, iade işlemi yapabilmemiz için mutlaka kargo hasar/durum tespit tutanağını kargo görevlisi ile birlikte düzenleyiniz. Ürünü iade etmek istemeniz halinde, ürünü bu tutanak ile birlikte firmamıza göndermeniz gerekmektedir.

 

Cayma Hakkı Kapsamındaki İadelerinizde;

 

Eve Mağazacılık web sitesi veya mobil uygulaması üzerinden satın almış olduğunuz ürünleri, burada belirtilen kurallara uyarak herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin ürünlerin tarafınıza teslim edildiği günden itibaren 30 gün içinde cayma hakkı kapsamında iade edebilirsiniz.

 

Eve Mağazacılık, ürünü kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, cayma hakkını kullandığınıza ilişkin bildirimi yönelttiğiniz tarihten itibaren 10 gün içinde ürünü Eve Mağazacılık’a geri göndermeniz gerekmektedir.

 

Cayma hakkınızı kullanabilmeniz için yasal süresi içinde tarafımıza bu hakkınızı kullandığınızı işbu metinde belirtilen yolları takip ederek; web sitesi, elektronik posta veya taahhütlü mektup ile bildirmeniz yeterlidir. Cayma hakkı kapsamında iadesi yapılmak istenen ürünlerin kullanım talimatlarına uygun olarak kullanılmış, orijinal kutuları veya ambalajları bozulmamış, ekonomik değerini ve yeniden satılabilirlik özelliğini yitirmemiş ve hasar almamış olması gerekmektedir. Aksi halde, Eve Mağazacılık’ın ürünün değer kaybından kaynaklı zararlarını talep etme hakkı bulunmaktadır.

 

Cayma Hakkının Geçerli Olmadığı Durumlar;

 

Cayma hakkını kullanmak istediğiniz üründe meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu olmamanız için, söz konusu ürünü cayma süresi içinde işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmanız gerekmektedir. Ürünün mutat kullanımı dışına çıkılması, üründe değer kaybının meydana gelmesi veya makul kullanım ölçüsünün dışına çıkılması halinde firmamız nezdinde oluşabilecek zararlardan tarafınız sorumludur.

 

Son olarak mevzuatımız gereğince, aşağıdaki sözleşmelere ilişkin olarak cayma hakkının kullanılamadığını belirtmek isteriz:

 

  • Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
  • Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler (Örn: perde ve benzeri ölçü verilerek alınan, Alıcı’ya özel imal edilen ya da dikilen ya da satışa arzındaki durumu Alıcı talebine istinaden değiştirilen, kişiye özel uyarlanan ürünler),
  • Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
  • Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
  • Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
  • Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
  • Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
  • Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
  • Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
  • Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

 

İptal ve iade süreçlerimizde 6502 sayılı Kanun, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği ve sair mevzuata uygun hareket ettiğimizi, burada yazmayan konularda ilgili mevzuat hükümlerini inceleyebileceğinizi belirtmek isteriz. 

 

Elektronik Ürünlerde İptal ve İade Koşulları

 

Yukarıda belirtilen şartlara ek olarak elektronik ürünlerin iadesinde aşağıdaki şartlara uyulması gereklidir.

 

Buharlı ütü, saç maşası, dijital baskül, türk kahvesi makinesi gibi elektronik ürünlerin her türlü iadesi, ürünlerin iadeye uygun olduğuna ilişkin yetkili servis raporu alınması halinde yapılabilmektedir. Bu ürünlerin, tüm aksesuarları ile birlikte tarafımıza iade edilmesi gerekmektedir.

 

Tarafınıza teslim edilen elektronik ürünler, ilgili mevzuatta belirtilen kapsam ve süre dahilinde, yetkili servis garantisinde bulunmaktadır. Elektronik ürünlerde yaşanan sorunlar ya da ayıplı mal sebebiyle yapılacak iadeler ancak yetkili servis tarafından iadeye uygun olduğu belgelendikten sonra tüm aksesuarları ile birlikte iade edilmelidir. Bazı elektronik ürünlerde garanti belgesinin kaşelenmesi için elektronik ürünlerin kutusu açılmakta ve orijinal ambalajı açık şekilde teslim edilmektedir. Söz konusu elektronik ürünlerde bu nedenle kutunun açık olması iade sebebi olarak kabul edilmemektedir.